Kkklara.bloggplatsen.se

Alla inlägg den 8 september 2011

Av Klara Pålsson - 8 september 2011 20:55

Hej. Är ganska sur. Jag blir ofta sur när det regnar. Finns en riktigt logisk förklaring: Det är inte roligt. Jag tog en bild ifrån mitt fönster idag och där ser det minsann ut som att solen skiner över bondlandet, men nej, det gör det inte.

  

En bild säger mer än tusen ord, men det är inte säkert att de tusen orden är sanna. t.ex En bild på en gråtande människa. Hur ofta knäpper man kort på en riktig gråtande människa? Bara glädjetårar. Den gråtande personen kan lika gärna ha hackat lök.


Man blir först lurad på bilden ovanför - man tror att solen skiner.

Sen kanske man upptäcker att vägen är blank, men varför det? Har man börjat använda någon slags polering på den?

Nej, det har helt enkelt regnat.

Varför är himlen i en gråaktig ton?

För att det har regnat.

En bild säger mer än tusen ord, men vissa av orden ljuger för oss.

Presentation


Jag är en 15 år gammal tjej som lever i en lantort. För det mesta är jag i skolan och rider på min häst, men när jag har tid gör jag det som jag älskar mest: Fotografera.

Sök i bloggen

Ha mer koll

 

Kkklaras gästbok

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

KONTAKTA MIG

 

Skicka ett mail till min epost, hejjaklara.blogg@hotmail.com

Kan inte garantera tt jag svarar på ett tag, eftersom att jag nästan aldrig kollar mailen. Om ni vill ha svar fort, kommentera eller fråga på bloggen istället.

                             Kram Klara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards